Inclusive sport for children in Bangladesh with the UEFA Foundation

Inklusion
Sri Lanka

Handicap International (HI) and the UEFA Foundation are partners in the project "Inclusive Sports for Development" which allows 800 children, including 400 children with disabilities, to participate in inclusive educational and sports activities, in the districts of Mymensingh and Tangail in Bangladesh.

Inclusive sport in Bangladesh

Inclusive sport in Bangladesh | © HI

Thanks to the UEFA Foundation, Handicap International (HI), with its local partners, launched on October 1st 2018, the project "Inclusive Sports for Development" to improve the social participation and education for boys and girls with disabilities in Bangladesh, in the districts of Mymensingh and Tangail.

 

 

Project content

This project aims to contribute to the educational and social inclusion of disabled and non-disabled children in Bangladesh. School-based and child-led inclusive sport and leisure activities will be a great opportunity for boys and girls with and without disabilities to explore their potential, interact with each other in a safe environment, and challenge social barriers.

Parents and caregivers along with school teachers will facilitate the creation of a better environment through sports clubs for children with disabilities, girls in particular, to promote their physical and psychosocial well-being.

A strong link between the local partners and the government sports department will be established. The involvement of the school management committee and the participation of parents will contribute to the sustainability of the activities.

An educational and inclusive project

This project aims to include 800 children, including 400 children with disabilities and 200 girls with disabilities. More than 400 health workers, 30 regular teachers and 20 sports coaches are also trained in appropriate caregiving for children with disabilities and in adapting and facilitating inclusive sport.

The project's objectives

•    To give children with disabilities increased functional autonomy, access to inclusive sport and leisure activities, and enable them to play a role in their own protection.
•    To better equip DPOs, schools, and children’s clubs to promote inclusive sport and leisure activities, and promote inclusion in education.
•    To reduce stigma and discrimination against children with disabilities, thereby encouraging increased social participation in a protective community.

Einsatzländer

Nehmen Sie mit uns Kontakt auf

Nadia Ben Said
Verantwortliche Medien
(FR/DE/EN)

Tel : +41 22 710 93 36
[email protected]

HELFEN
Sie mit

Lesen sie weiter

Inklusive Bildung: Porträts
K. Saif / HI
Inklusion Inklusion Rehabilitation

Inklusive Bildung: Porträts

Wir stellen Ihnen Sham, Siwar und Mahmoud vor, drei Kinder, die sich durch ihre Behinderung nicht vom Schulbesuch abhalten lassen. Inspirierende Geschichten, ermöglicht durch das Projekt «Helden» in Jordanien, das seit zwei Jahren 50 Jungen und Mädchen mit Behinderungen im Alter von 4 bis 6 Jahren Zugang zur Vorschulbildung verschafft. Lesen Sie die beeindruckenden Geschichten von Kindern, die Hindernisse überwinden, um lernen zu können.

Nichts kann Prabin aufhalten !
© A.Thapa / HI
Inklusion Rehabilitation

Nichts kann Prabin aufhalten !

Der sechsjährige Prabin wurde ohne den rechten Unterschenkel geboren. Unsere Teams trafen ihn vor fünf Jahren im Rehabilitationszentrum von Biratnagar in Nepal. Seitdem hat er sich mit Riesenschritten entwickelt.

Nach Genf, Bern und Locarno war die Ausstellung «My Lens, My Reality» am 8. März erneut in Nepal zu sehen
©: S. Karmacharya / HI 2023
Betroffenen Inklusion

Nach Genf, Bern und Locarno war die Ausstellung «My Lens, My Reality» am 8. März erneut in Nepal zu sehen

Anlässlich des Internationalen Frauentags machte unsere Ausstellung in Kathmandu Halt. Sie besteht aus einer Serie von Fotos, die die Erfolge von zehn nepalesischen Frauen mit Behinderungen zeigen. Die Fotos sind das Ergebnis einer Studie des Swiss Disability And Development Consortium (SDDC), das wir mitbegründet haben.